W marcu dziennikom ogólnopolskim nadal spadała sprzedaż


Marzec był kolejnym miesiącem spadku sprzedaży dzienników ogólnopolskich. Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy o rozpowszechnianiu płatnym razem, najwięcej w stosunku do wyników z marca ub.r. straciły "Gazeta Giełdy Parkiet" (Presspublica), "Gazeta Wyborcza" (Agora SA) i "Super Express" (Murator SA).

"Panie dyrektorze Sobala, niechże Pan ustąpi. Z fanatyzmem podobnym naszemu wygrać nie sposób" - transparent z takim hasłem wywiesili wczoraj rano słuchacze Programu III Polskiego Radia przed budynkiem stacji. W sobotę przed budynkiem radiowej "Trójki" dojdzie do manifestacji słuchaczy, którzy chcą zaprotestować przeciwko ostatnim działaniom władz rozgłośni. Początek manifestacji przy ulicy Myśliwieckiej 3/5/7 zaplanowano na godzinę 8:50. Nowa struktura organizacyjna kanału TVP Info przewiduje dwa razy więcej kierowników niż dotychczas, razem z zastępcami jest to 20 stanowisk – dowiedział się "Presserwis".



Brytyjski nadawca BBC udostępni do powszechnego użytku materiały szkoleniowe, podał dziennik "The Guardian". Radio Eska (Grupa Radiowa Time SA) uruchomiło platformę muzyczną FabrykaMuzy.pl z internetowymi kanałami tematycznymi oraz strefą muzycznych nowości. "Super Express" (Murator SA) zamieścił wczoraj nakazane przez sąd przeprosiny. Co prawda zajmują one połowę strony, ale ich treść to zaledwie jedna linijka drobnego druku.

Tomasz Tomaszewski z ”National Geographic Polska” jest autorem Zdjęcia Roku w Ogólnopolskim Konkursie Fotografii Prasowej – Grand Press Photo 2010.

Sprinter Marcin Urbaś, wielokrotny mistrz Polski na dystansach 200 i 100 m, został etatowym dziennikarzem sportowym wielkopolskiej telewizji WTK. Związana z prezydentem Iranu Mahudem Ahmadineżadem elitarna formacja wojskowa Straż Rewolucyjna planuje utworzenie własnej agencji informacyjnej – donosi "Wall Street Journal".

W jesiennej ramówce Programu 1 Telewizji Polskiej zadebiutuje program publicystyczny "Koniec końców". Poprowadzą go redaktor naczelny kwartalnika ”44 / Czterdzieści i Cztery” Marek Horodniczy i lider zespołu Piersi Paweł Kukiz. Były redaktor naczelny ”Wprost” Stanisław Janecki od marca będzie wiceszefem TVP Info ds. publicystyki – dowiedział się ”Presserwis”. Od wtorku poranny program w Radiu Zet poprowadzą Anna Dziewit i Marek Starybrat – dowiedział się ”Presserwis”. Ze stacji odchodzi prezenter Kuba Mędrzycki.



Pisarka i malarka Hanna Bakuła, piszącą felietony do "Playboya" od kilkunastu lat, oraz dziennikarz Igor Zalewski zostali zastąpieni przez Annę Muchę i piosenkarza Macieja Maleńczuka. W segmencie tygodników opinii w pierwszym kwartale br. tylko "Newsweek Polska" poprawił sprzedaż wobec tego okresu ub.r. W grupie tygodników z przedrukami lepiej sprzedawał się "Tygodnik Angora", a wśród tygodników katolickich - "Gość Niedzielny" i "Tygodnik Powszechny". Magazyn śledczy "Na tropie" w TVP 1 po czterech odcinkach przyciąga średnio 900 tys. widzów – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Pierwszy numer "Enter" w nakładzie 150 tys. egz.


Miesięcznik ”Enter – najlepsze programy” (Burda Media Polska) zadebiutuje w nakładzie 150 tys. egz.

UPC wprowadza wideo na żądanie w Trójmieście


UPC Polska poszerzyła zasięg usługi wideo na żądanie o Trójmiasto, Rumię i Stargard Gdański.

Snopkiewicz robi przegląd kadr w TVP Info


Dziennikarze TVP Info mają przedstawić kierownictwu swoje CV: informacje o doświadczeniu zawodowym, wykształceniu itp.

Dyrektor Agencji Reklamy Polskiego Radia odwołana


Zarząd Polskiego Radia odwołał wczoraj ze stanowiska dyrektor Agencji Reklamy Teresę Ziółkowską.

TVP 1 mimo spadku udziału w widowni pozostaje liderem


Program 1 Telewizji Polskiej pozostał w styczniu liderem pod względem udziału w widowni telewizyjnej. Wszystkie główne telewizje zanotowały wyniki gorsze niż rok temu.

Nowy szef "Panoramy" chce powiększyć zespół


Jacek Skorus, który od połowy października jest szefem redakcji "Panoramy", zamierza powiększyć zespół programu.

Reforma płac w Superstacji


Reporterzy Superstacji zaczęli dostawać wypłaty uzależnione nie od liczby dyżurów, a od liczby materiałów wyemitowanych na antenie.

Telekamery oglądało w tym roku 50 tys. internautów


Interia.pl poinformowała, że poniedziałkową transmisję z gali wręczenia nagród Telekamery 2010 oglądało na jej stronach jednocześnie 50 tys. użytkowników.

RMF24.pl nowym wortalem informacyjnym RMF FM


Dziś RMF FM ma uruchomić wortal informacyjny RMF24.pl.

Legenda radia wraca do Trójki w prima aprilis


Marek Niedźwiecki po dwóch latach odchodzi z zespołu Grupy Radiowej Agory, gdzie prowadził audycje w Radio Złote Przeboje, i wraca do zespołu Trójki, z którą był związany przez 25 lat.

Polsat poszedł na ugodę z Gabrielem Janowskim


Polsat zawarł ugodę w procesie wyborczym, jaki wytoczył stacji kandydujący na prezydenta RP Gabriel Janowski.

Serwis G+J do oceniania szkolnych nauczycieli


G+J Polska chce do grudnia br. zwiększyć liczbę realnych użytkowników społecznościowego portalu dla młodzieży Epuls.pl o około 30 proc. w stosunku do czerwca br. Liczy, że użytkowników przyciągnie Spokobelfer.pl – który służy do oceniania nauczycieli.

Niektóre dzienniki utrzymują zwiększone nakłady


W tym tygodniu niektóre dzienniki ogólnopolskie wciąż będą się ukazywać w zwiększonych nakładach.

Oddziały TVP krytykują zmiany w paśmie lokalnym


Od wczoraj programy oddziałów regionalnych Telewizji Polskiej wchodzą na antenę TVP 2 o godz. 16 zamiast o 17.30. Pojawiły się już pierwsze protesty.

Presspublica rozpoczyna walkę o prenumeratorów


Presspublica, wydawca "Rzeczpospolitej" i "Gazety Giełdy Parkiet" dzięki programowi lojalnościowemu chce zwiększyć przyszłoroczną prenumeratę "Rz" o ok. 5 tys. egz., a "Parkietu" o ok. 1 tys. egz.

Polskie Radio ma pieniądze tylko na pół roku


Według szacunków władz Polskiego Radia około lipca br. rozgłośnia może zostać bez pieniędzy na wypłaty i emisję programu.

Konkurs na prezesa TVP - specjaliści nie mają złudzeń


Konkurs na prezesa i trzech członków zarządu Telewizji Polskiej będzie dalszym ciągiem podziału wpływów między PiS a lewicą – uważają zarówno pracownicy TVP, jak i obserwatorzy rynku medialnego.

Skoczek zastąpi Hasińskiego w RN Polskiego Radia


Tadeusz Skoczek zostanie nowym członkiem Rady Nadzorczej Polskiego Radia - zdecydowała w czwartek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Skoczek wejdzie do Rady 18 grudnia i zastąpi w niej Jarosława Hasińskiego, który obejmie wtedy stanowisko prezesa Polskiego Radia.

TVN żąda przeprosin od "Naszego Dziennika"


Przeprosin i wpłaty 200 tys. zł na cel społeczny żąda TVN od "Naszego Dziennika" za określenie stacji jako "paszkwilanckiej" i "wrogiej polskiemu patriotyzmowi". Pozwani wnoszą o oddalenie pozwu, powołując się na prawo do takich ocen w ramach wolności słowa.

Nowy szef agencji AFP


Agencja informacyjna Agence France-Presse (AFP) ma nowego szefa – został nim Emmanuel Hoog.

"Wieczór Wybrzeża" powraca w wersji internetowej


Grupa Wydawnicza Polskapresse uruchomiła lokalny serwis informacyjno-społecznościowy Wieczorwybrzeza.pl.

Wellman wypromuje "Claudię"


Dorota Wellman weźmie udział w kampanii promującej odświeżony miesięcznik "Claudia".

"Powrót SLD" - czystka w TVP, odejdą znani dziennikarze


Rafał Ziemkiewicz, Igor Zalewski i Grzegorz Pawelczyk odejdą z TVP Info - dowiedział się "Newsweek". To efekt medialnego sojuszu SLD z PiS.

Eurozet stworzy konkurencję dla serwisu Muzodajnia.pl


W połowie czerwca koncern Eurozet planuje uruchomienie serwisu muzycznego Niagaro.pl.

Zniknie z TVP? Zarabia mniej niż taniec na lodzie


TVP1 formalnie ma w planach tylko jeden odcinek programu "Bronisław Wildstein przedstawia", bo na posiedzeniu zarządu TVP okazało się, że audycja nie zarabia.

Jeśli jesteś z Łodzi i szukasz pomocy psychologa, zapraszam do mojego gabinetu. Jako psycholog Łódź pracuję w pobliskim szpitalu, ale także przyjmuję moich pacjentów w gabinecie prywatnym. Masz pewność, że zajmie się tobą psycholog Łódź posiadający wieloletnie doświadczenie w pracy jako psycholog Łódź.